- Område Hållbarhet, Inköp, Supply Chain Management, Utbildning
En tydlig trend är att varje enskild aktör tar hand om en allt mindre del av den totala värdekedjan. Produktivitet och konkurrensförmåga förutsätter ett begränsat och väldefinierat antal produkter och teknologier inom företaget. I och med detta blir det allt viktigare att se till hela värdekedjan, från råvaruleverantör till slutkonsument, när effektiva processer, metoder och arbetssätt utformas.
Ledtidsreduktion
Material- och lagerstyrning
Prognosticering
Resurs-/flödeseffektivitet
Värdeflödesanalys leverantör till kund
Leverantörsstyrda lager
Prestationsmätning
Parametersättning lagerstyrning
Nettobehovsberäkning
EDI
SCM
Logistik
Bullwhipeffekten
Strategiskt inköp
Distributionsstrategi
Hållbara transporter
Samdistribution
Analys av godsflöden
Tveka inte att kontakta oss för att få veta mer.