Scrolla ner till innehållet

Vikten av att försäljningsorganisationen förhåller sig till resten av en organisation

oppla sälj, marknad och produktion – för en starkare helhet Vet din organisation vad som faktiskt ska produceras i framtiden? Är försäljningens och marknadens strategier tydligt kopplade till produktionen? Ofta saknas viktiga länkar mellan dessa områden, vilket kan leda till missförstånd och ineffektivitet.Vår expert Lars-Erik delar sina insikter och erfarenheter om hur ni skapar en sömlös koppling mellan sälj, marknad och produktion – en nyckel till framgång.

Att veta vad som faktisk i framtiden ska produceras, eller att veta vad som faktiskt är ett företags sälj- eller marknadsstrategi, är inte alltid givet för den delen av ett företag som faktiskt producerar, köper in material, eller överhuvudtaget arbetar in-house med ett företags produkter. Att sälj- och marknadsstrategin faktiskt går hand i hand med produktionsstrategin är inte alltid heller givet. Men det viktigaste av allt, det är faktiskt inte säkert att ett företags försäljningsorganisation förväntas förstå och dela med sig av information till övrig organisation.

Teorier kring detta och egna erfarenheter berättar Lars-Erik, vår expert inom affärsutveckling, om i sin föreläsning, som du kan se och lyssna på här

Författare

Lars-Erik Lindström

Lars-Erik Lindström

Bild på Lars-Erik Lindström Lars-Erik Lindström drivs av komplexa affärer och utveckling av produkter och processer utifrån kundens krav. Han har mångårig och bred erfarenhet från olika ledande roller inom tillverkande industri och har arbetat med affärs- och verksamhetsutveckling i både små och stora företag. Lars-Eriks styrka är hans förmåga att hitta värdet i en affär och se sammanhang i kommunikationsflöden, men även att få projektteam att arbeta mot samma mål.Lars-Erik är Civilingenjör i maskinteknik med inriktning mot industriell marknadsföring.

Relaterade erfarenheter